lauantai 28. tammikuuta 2012

Iko Iko

Muistattehan Iko Iko-myymälän, jossa kävimme viimeeksi Aucklandissa? Siellähän tietenkin piti käydä uudestaan ja koska meillä oli pussillinen muumitavaraa (lasinalusia, laastareita, lahjanauhaa, sinettejä sekä pari shopin pussia) mukana, joita olimme ajatelleet antaa tuliaisina kivoille tyypeille, ja niitä oli vielä joitakin jäljellä, päätimme viedä loput Iko Ikoon, kun siellä kerta oltiin muumifaneja.

Menin kertomaan asiani myyjälle (joka muisti minut viime kerralta) ja hän kertoi, että toinen myyjistä (ehkä myymäläpäällikkö?) oli ollut niin innoissaan minun viime käynnistä, että oli viikon ajan puhunut siitä "girl who works in a Moomin Shop". Sama henkilö oli paikalla ja tuli juosten ulos takahuoneesta ja halasi minua kun kuuli asiasta. Selvisi että hän on raskaana, ja että hän oli tehnyt selväksi naisystävälleen, että kun lapsi on tarpeeksi vanha, he skippaavat Disneylandin ja lähtevät mielummin Muumimaailmaan. Juttelimme siellä hetken, teimme viimeiset ostokset ihanassa kaupassa ja Moomin Shopin yhteystietoja kysyttiin, jos sattuisivat joku päivä pääsemään sinne. Olivat tainneet myös liittyä Moomin Shopin FB-sivuille käyntini jälkeen...

Vielä kassalla selvisi, että heidän pomonsa ilmeisesti soittaa Wellington International Ukulele Orchestrassa! Siis häh, mä en kestä! Niin, alkuperäinen Iko Iko-myymälähän sijaitsee Wellingtonissa, vaikka mielestäni tämä Aucklandin myymälä oli paljon miellyttävämpi.







Muistatteko Fragglet? Niitä oli siellä vaikka kunka paljon ja minä sain tämän omakseni! Tää hahmo oli muistaakseni mun lemppari in the early 80's...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti